Ens ha deixat la Maria Campuzano membre i portaveu històrica de la APE – Aliança contra la Pobresa Energètica, i amb ella marxa una veu imprescindible en la defensa del dret a un habitatge digne i la lluita contra la pobresa energètica

Des de la PAH volem expressar el nostre dolor, però sobretot el nostre agraïment profund. La Maria ha estat una companya de lluita, una referent i una peça clau en la construcció d’un moviment que ha sabut posar la vida al centre i assenyalar les responsabilitats d’un sistema que condemna milers de famílies a viure sense llum, aigua o gas.
La seva tasca a l’Aliança contra la Pobresa Energètica ha estat imprescindible per visibilitzar una realitat massa sovint invisibilitzada, organitzar a les persones afectades i arrencar drets allà on només hi havia abusos. Ho va fer sempre des de baix, amb les persones al centre i amb una determinació que no admetia renúncies.
Compartim amb ella una de les victòries col·lectives més importants dels darrers anys: la Llei 24/2015, conquerida a través d’una ILP impulsada per la PAH, l’APE i l’Observatori DESCA. Una llei nascuda de la lluita agermanada contra els desnonaments i els talls de subministraments, que ha salvat milers de llars i ha demostrat que, quan ens organitzem, ho podem tot.
La Maria formava part d’aquesta genealogia de resistències, que entén que l’habitatge i els subministraments són drets, no mercaderies. Que la pobresa energètica no és un accident, sinó una injustícia que cal combatre i que només es poden guanyar drets des de la solidaritat i l’organització col·lectiva.
Ens deixa un llegat immens: el de no rendir-nos, el de cuidar-nos en la lluita i el de continuar teixint aliances entre moviments germans per defensar la vida digna.
Maria, companya, et trobarem a faltar, tot i que continuaràs present en cada victòria, en cada tall que s’evita, en cada llar on es doni llum entre tanta foscor. El millor homenatge que et podem fer és de no rendir-nos
NI SET, NI FRED, NI FOSCOR!!
